爱情 VS 友谊

最近,发现了一段挺有意思的句子,是在佳雯的计算机留意到的。那段留言,让我觉得挺切实的,很像将一把刀刺入我的心脏,掀开里边的秘密,划破了我沉寂已久的寂静~

如果你一直不爱一个人
就不要突然爱上他
因为当你爱上他
你就会失去他
这就是上天对他的惩罚

我挺喜欢的。原因是,我觉得爱情不比友谊般踏实我不敢否定爱情或许会比友谊更为坚固。然而,一旦陷入爱情后,就再也没有回头的余地了。万一那段爱情被迫无奈的结束了,那就连普通的朋友也无法继续做下去了。

友谊,虽然未必能够长久,不过至少断裂后,复合了也不至于会存有十分尴尬的场面。对吧?呵呵~或许,是我想多了吧?我还是觉得做朋友会比情人来的幸福~

4 评论:

7u1 说...

嗯。。对咯。
爱情要顾虑太多。。。
需要安全感。

友情。。。
比较好。。。

Winson 说...

Nice one. =)
Finally updated. XD

sansan ^^ ~~~~ 说...

Maybe right,haha,coz i don't know ar.I haven't fall in love to someone yet.But,i do have a question.I have a friendship problem.I have a good friend,we always msg and talk in the phone,share whatever we have.But in reality,when we meet,we will becum speechless,and we don't know the cause.Did you have any idea?of coz my friend is a girl la..=.=' I really appreciate her very much as bestie lu,coz she really a very very good friend,so i want to solve such problem.

John Henney 说...

Actually,I also got such friends...
What I can do is just try to create topics with them...So that,we still can communicate with each other.What my friend told me is that he is quite shy in starting any conversation and he doesn't know how to create topics one...By the way,wish you good luck yea~ =)